Menu

Skóra? Coś więcej niż ramoneska!

Skóra? Coś więcej niż ramoneska!
Jaka skóra jest modna w tym sezonie? (Fot. Thinkstock)
Uniwersalny materiał, który nosimy bez względu na porę roku, w tym sezonie nabiera zupełnie innego charakteru. W wielkiej chwale powraca zamsz i lakierowana skóra w intensywnych kolorach. Swoje oblicze zmienia tez klasyczna ramoneska.

Ubrania i akcesoria ze skóry to wprost niezbędne elementy kobiecej garderoby. Mamy w swoich szafach skórzane torebki, buty w rozmaitych fasonach i przede wszystkim - ponadczasową ramoneskę, która stanowi podstawę jesiennych stylizacji wielu z nas. Cenimy ją za prostotę, uniwersalność i rockowy, lekko drapieżny charakter. Motocyklowa kurtka nawet w towarzystwie zwykłego t-shirtu i dobrze skrojonych jeansów prezentuje się wszak niezwykle stylowo.

W tym sezonie skóra prezentuje się w nowych odsłonach. Jest barwiona, wyszywana, zdobiona biżuteryjnymi aplikacjami. Do łask wraca też zamsz, który nosimy pod każdą niemal postacią - począwszy od kurtek i żakietów, poprzez trapezowe spódnice mini, na modnych kozakach za kolano kończąc. Zamszowe ubrania doskonale wpisują się we wszechobecny styl boho, który już wiosną zawładnął wyobraźnią projektantów. Jesienią modowym strzałem w dziesiątkę będzie zamszowy płaszcz w kolorze beżu lub wielbłądziego brązu oraz botki z nieco szerszą cholewką.

Skórzany trend przybiera obecnie bardziej delikatną i subtelną postać, wydobywając z nas kobiecość. Na tegorocznych pokazach widzieliśmy marynarki w kształcie litery "A" z okrągłym kołnierzykiem w stylu retro, które zaproponował dom mody Mulberry oraz eleganckie, dopasowane sukienki ze skórzanymi akcentami od C,line. Prawdziwym jesiennym must have'm jest również skórzana ołówkowa spódnica, która świetnie będzie wyglądać nie tylko w połączeniu z koszulą, ale i wzorzystym swetrem.

Jeśli cenimy w modzie eksperymenty, a zachowawczość i minimalizm nie są dla nas, postawmy w tym sezonie na ubrania z lakierowanej skóry, która szturmem zdobyła wybiegi, m.in. u Marni, Fendi czy Saint Laurent Paris. Lekko futurystyczna aura towarzysząca temu trendowi z pewnością przypadnie do gustu tym z nas, które nie boją się odważnych rozwiązań i lubią zabawę kontrastem. Najbardziej trendowa jest obecnie połyskująca skóra w kolorze intensywnej czerwieni, która natychmiast przykuwa wzrok i doskonale komponuje się z najpopularniejszymi jesienią barwami - szarością, czernią i brązem.

Ponadczasowa ramoneska, która zdaje się być obowiązkową pozycją w każdej szafie, również przechodzi obecnie małą metamorfozę. Tej jesieni klasyczna, noszona niegdyś wyłącznie przez motocyklistów kurtka, nabiera kolorów i lekko młodzieżowego charakteru. Ramoneski ochoczo są dziś zdobione przez projektantów wielobarwnymi naszywkami, ćwiekami i perłami. Nosimy je mniej poważnie, z dużo większą fantazją.

Wiele kobiet nie wyobraża sobie jesiennych stylizacji bez skórzanych ubrań i dodatków. Trudno się temu dziwić, skóra to wszak materiał niezwykle funkcjonalny, praktyczny i stylowy. W tym sezonie, inspirując się sylwetkami z wybiegów, nośmy skórę nie tylko w wersji rockowej, ale i nieco bardziej subtelnej i kobiecej. Ograniczeniem w interpretacji skórzanego trendu niech będzie jedynie nasza wyobraźnia. 

Drogi Czytelniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych. Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszych usług. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne.

Zezwolenie na reklame

Dzieki personalizacji pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić. Reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój. Dopasowanie pozwala nam wyświetlać ich mniej. Bezpieczeństwo Twoich danych. Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

Dlatego chcielibyśmy poinformować naszych użytkowników jakie ich dane oraz w jaki sposób są przetwarzane oraz na jakich zasadach będą przetwarzane po 25 maja 2018 r. W dalszej części można znaleźć więcej informacji na ten temat.

RODO 2018. Co to jest?

Dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE tzw. RODO (GDPR). Celem rozporządzenia jest doprowadzenie do pełnej harmonizacji prawa w ramach UE i swobodnego przepływu danych osobowych. W założeniu ma pozwolić mieszkańcom Unii Europejskiej na lepszą kontrolę ich danych osobowych oraz stanowić modernizację i ujednolicenie przepisów umożliwiających firmom ograniczanie biurokracji i korzystanie ze zwiększonego zaufania klientów.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie firma JD Blayer LTD - wydawca Galicjusz.pl z siedzibą w Londynie oraz nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jakie dane są przetważane i w jakim celu?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Galicjusz.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Dane są przetwarzane między innymi, aby:

  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem, Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania - oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych zaufanych partnerów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk "Tak, zgadzam się", jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania ze strony interneowej Galicjusz.pl oraz przez naszych partnerów w tzw. plikach cookies, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.