Menu

Lublin okiem Tymona Tymańskiego

Lublin okiem Tymona Tymańskiego
Fot. Wikipedia
Lublin, nazywany Padwą wschodu, zwłaszcza po zmroku przywołuje włoskie klimaty. Aby lepiej poznać to miasto, które Tymon Tymański ceni m.in. za kresową gościnność, warto wybrać się na jeden z festiwali, np. odbywające się 16 września Lubelskie Święto Młodego Cydru.
"Lublin to takie up-and-coming, czyli energiczne, przedsiębiorcze miasto. Fajna wschodnia kultura, ocierająca się o mentalność kresową, babciną, inna serdeczność, ludzie gościnni" - wylicza Tymon Tymański. Muzyk pamięta Lublin sprzed lat - wówczas w jego nie najlepszej formie - ocenia, że teraz to miasto przeżywa rozkwit.

Tymański jest dyrektorem artystycznym ogólnopolskiej trasy koncertowej Spragnieni Lata, organizatorem której jest polski producent cydru. W finałowym koncercie, który odbędzie się podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru, wystąpią: Bovska, Iza Lach, Dwa Sławy i O.S.T.R.

Właśnie festiwale, zwłaszcza takie, podczas których można popróbować lokalnych smaków, są magnesem, który do miasta przyciąga turystów, co potwierdza Agata Patoleta, kierownik referatu ds. turystyki Lublina. W czasie trwania festiwali widać potencjał miasta, co sprawia, że później chętnie do niego wracamy. I tak, okazją do aktywnego poznawania Lublina jest Carnaval Sztuk-Mistrzów, Festiwal Legend Lubelskich czy właśnie Lubelskie Święto Młodego Cydru. "Smakowanie jest częścią inspiracji. Bliższe poznawanie smaków, zabawa historią czy to, jak przeszłość inspiruje teraźniejszość, jest bliskie cydrowi, który ma wielkie tradycje w Lublinie" - wyjaśnia.

Podczas obchodzonego 16 września Lubelskiego Święta Młodego Cydru będzie wiele okazji do tego, żeby bliżej poznać miasto. "Czasem wystarczy rozejrzeć się wokół siebie, stanąć na chwilę, podejść bliżej i dostrzec miejsca, których na co dzień nie zauważamy" - radzi Patoleta i przyznaje, że Lublin to miasto inspiracji.

"Żeby doświadczyć inspiracji miasta, należy je bliżej poznać, bardziej odkryć. Tu ważna jest interakcja, czyli uczestnik festiwali miejskich nie jest biernym odbiorcą, ale staje się aktorem na scenie, która często jest uliczką czy częścią placu" - tłumaczy. Dlatego też tego dnia odbędzie się gra miejska, która pozwoli na aktywne poznawanie zakamarków miasta, a wykazać się trzeba będzie nie tylko aktywnością fizyczną, ale i sprawnością umysłu.

Podczas festiwali można też spróbować miejscowych specjałów, a smaki Lublina są różnorodne - w tym mieście każdy znajdzie coś dla siebie. "Lubelskie potrawy zawierają kasze i zioła. Jesteśmy dumni z lubelskiego cebularza, który doczekał się swojego muzeum. Generalnie stawiamy na naturalne produkty eko i czy to jest pstrąg z Pustelni, czy sery zagrodowe, miody i nalewki, wszystko to jest produkowane przez lokalnych producentów. Choć smak Lublina związany jest z naturą, wciąż jest on do końca nierozpoznany" - wyjaśnia Patoleta. Zauważa też, że łatwiej mówi się o smakach w kontekście regionu - o pierogu biłgorajskim, serach zagrodowych, forszmaku lubelskim czy flakach po zamojsku.

Z Lublina można wrócić chociażby z limitowaną wersją herbaty winogronowej (w herbie Lublina znajduje się winorośl) czy miodami lubelskimi - a w wersji dla dorosłych również jubileuszową edycją miodu pitnego albo cydrem.

Drogi Czytelniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych. Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszych usług. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne.

Zezwolenie na reklame

Dzieki personalizacji pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić. Reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój. Dopasowanie pozwala nam wyświetlać ich mniej. Bezpieczeństwo Twoich danych. Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

Dlatego chcielibyśmy poinformować naszych użytkowników jakie ich dane oraz w jaki sposób są przetwarzane oraz na jakich zasadach będą przetwarzane po 25 maja 2018 r. W dalszej części można znaleźć więcej informacji na ten temat.

RODO 2018. Co to jest?

Dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE tzw. RODO (GDPR). Celem rozporządzenia jest doprowadzenie do pełnej harmonizacji prawa w ramach UE i swobodnego przepływu danych osobowych. W założeniu ma pozwolić mieszkańcom Unii Europejskiej na lepszą kontrolę ich danych osobowych oraz stanowić modernizację i ujednolicenie przepisów umożliwiających firmom ograniczanie biurokracji i korzystanie ze zwiększonego zaufania klientów.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie firma JD Blayer LTD - wydawca Galicjusz.pl z siedzibą w Londynie oraz nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jakie dane są przetważane i w jakim celu?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Galicjusz.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Dane są przetwarzane między innymi, aby:

  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem, Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania - oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych zaufanych partnerów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk "Tak, zgadzam się", jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania ze strony interneowej Galicjusz.pl oraz przez naszych partnerów w tzw. plikach cookies, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.