Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Książka za... 30 tys. dolarów?

Książka za... 30 tys. dolarów?
Przedsiębiorstwo założone zostało w 1938 roku przez Enzo Ferrari, od 1947 roku produkuje auta marki Ferrari. (Fot. Getty Images)
Za 30 tys. dolarów nie kupimy nowego Ferrari, ale taka kwota wystarczy, by kupić ekstrawagancką książkę o historii kultowej marki samochodowej. O tej bajońskiej cenie decyduje m.in. statyw ze stali chromowanej i aluminiowe czerwone pudełko, w którym jest schowana.

Statyw i pudełko tworzą coś na kształt 12-cylindrowego silnika Ferrari. Za ten śmiały projekt artystyczny odpowiada Marc Newson. Sama książka ukazała się nakładem wydawnictwa Taschen. Na jej okładce, co nie powinno zaskakiwać, widnieje srebrny rumak, stojący na dwóch tylnych nogach – znany z logo Ferrari.

Ręcznie zszywana książka o historii Ferrari, z setkami archiwalnych zdjęć i szkiców, wyszła w nakładzie 1947 egzemplarzy. Ta liczba nawiązuje do roku założenia firmy. Wszystkie egzemplarze podpisane są przez Piera Ferrari, wiceprezesa marki i syna jej założyciela Enzo.

Skromniejsza wersja – tylko z aluminiowym pudełkiem, kosztuje 6 tys. dolarów. Bogatsza – dodatkowo ze statywem – warta jest 30 tys. Takich książek jest tylko 250. Publikacja trafi do sprzedaży w październiku.