Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Ponad 3 miliony na "ekspresówkę" S19 na Podkarpaciu

Ponad 3 miliony na
Fot. Thinstock
Ok. 3,3 mln zł kosztować będą prace przygotowawcze do rozbudowy drogi ekspresowej S19 na odcinku Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – węzeł Jasionka (bez węzła). Trasa ta będzie częścią szlaku Via Carpatia.

Inwestycja jest częścią większego programu, który zatwierdził minister infrastruktury.

Program ten przewiduje realizację 12 inwestycji drogowych w kraju, których łączny koszt to ok. 120 mln zł. Są to zadania związane z budową i rozbudową odcinków autostrad (m.in. budową węzła) i dróg ekspresowych, budową przepustu na drodze krajowej, a także poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu poprzez budowę chodników i sygnalizacji świetlnej.

„Jeśli chodzi o naszą inwestycję, to jest ona warta ok. 3,3 mln zł i dotyczy I etapu czyli prac przygotowawczych, których zakres obejmuje uzyskanie decyzji środowiskowych, opracowanie koncepcji programowej oraz materiałów niezbędnych do ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj” –informuje rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus

Zakończenie prac przygotowawczych jest planowane w 2020 r.

Rzeczniczka zaznaczyła, że etap II polegał będzie na dobudowie drugiej jezdni drogi ekspresowej S19 na 15-kilometrowym odcinku między Sokołowem a Jasionką. „Oprócz drugiej jezdni powstaną też drogi dojazdowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska” – wyjaśnia.

Rarus podkreśliła, że dzięki inwestycji poprawi się komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo. „Będzie też większa płynność ruchu i przepustowość drogi” – dodaje.

Droga ekspresowa S19 będzie częścią planowanego szlaku międzynarodowego Via Carpatia, który ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.